Because I am CindeFREAKINGrella!

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

C0NTR0L.

Av Matti - 9 mars 2010 23:43

Om någon frågade mig vad jag vill mest. Då är det första jag tänker på _SMAL_.
Det är inte kaka, det är inte bulle, det är inte godis - det är _SMAL_. 
Om någon frågar mig när jag står med kakan i handen - vad vill du mest? Då är det första jag tänker på _KAKA_. Men det är ju bara vad jag vill just då. Varför kommer man aldrig ihåg det? Varför glömmer jag bort det nu för tiden? Efteråt minns jag ju mer än någonsin vad det är jag egentligen vill.


Jag har tänkt lite nu ikväll.

Det jag vill, det är att bli smal.

Och kunna kontrollera detta. MIN VILJA ska bestämma över min kropp - inte mina jävla äckliga IMPULSER. Det är inte maten som skall kontrollera mig - det är jag som skall kontrollera maten. Det är vågen som skall kontrollera mig - det är JAG SOM SKA KONTROLLERA VÅGEN!
Det är det enda.  

 
Och vet ni vad? 
Jag kan klara det. Det kan vi alla. Vi är ju fan mer beslutsamma än några ändra. Förstår ni vilken kontroll vi har? Och jag _VET_ att jag har den kontrollen - frågan är bara var fokusen ligger? Fokus på imorgon går inte. Fokus på i sommar går inte. Det är fokus på den närmaste timmen som gäller. Och den fokusen skall bygga på ett mantra. "Jag styr." För så är det. _JAG STYR_. Alltid. I alla situationer.
Jag styr. 

Jag är högpresterande.
Jag är smart som fan.
Jag är OTROLIGT engagerad.
Jag är lättlärd.
Jag är kvick.
Jag är sportig.
Jag är stark.
Jag är uthållig.
Jag är bestämd.
JAG ÄR IN CONTROL.

Godnatt tjejer. Imorgon bitti ska jag gå upp och springa. Nu är det skärpning som gäller. Det finns ingen tid till att vänta. Det är inte synd om mig som är tjock. Det är
rätt åt mig. Det går att ändra - och hur ändrar man på det? Jo man drar på sig löparskorna och ger sig ut på spåret. Så svårt är det inte, när man väl gör det. Upp och hoppa, det är dags nu.

Det är endast 83 dagar kvar till Juni - då ska vi vara smala. 

 

 

 
 
v

v

10 mars 2010 09:29

83 dagar är fan ingenting egentligen.. herre gud nu blev jag ju stressad!:P

http://mindreidaganigar.blogg.se

 
angelice

angelice

10 mars 2010 13:28

Ska tänka på det där om jag någon gång blir tjock! ;)

http://angelices.wordpress.com

 
Nellie

Nellie

10 mars 2010 16:58

Sjukt bra skrivet ! Detta ska jag läsa varje gång jag inte orkar hålla mig ifrån

http://www.outofcontrol.bloggplatsen.se

 
J

J

11 mars 2010 00:32

sv: jag håller helt klart med dig! det allra skönaste är att träna innan frukost och sen duscha, och sen ääntligen få sätta sig och äta frukost. då känner man verkligen att man är värd det:) och man vet att man har träningen avklarad, man slipper sitta och bäva för att vara tvungen att träna samtidigt som man äter och tänker att man inte borde äta.. tyvärr har jag halkat ur det där med att träna innan frukost:/ ska verkligen försöka komma in i det igen tids nog!

och tack för att du säger att 700 kcal egentligen inte är för mycket, det är väldigt skönt att få höra:) och just därför borde du inte känna dig fet idag, okej? som sagt det gäller att inte vara för hård mot sig själv, samtidigt som man heller inte får släppa för mycket och bli för "accepterande" eller vad man ska säga. såå svårt att hitta en mellanväg men det får man jobba på! ha en bra dag imorgon

http://www.novemberonsdag.blogg.se

 
J

J

11 mars 2010 00:49

glömde visst att skriva förresten att det här inlägget var SJUKT GALET PEPPANDE från början till slut! bäst skrivet, kommer läsa det flera gånger om!

http://www.novemberonsdag.blogg.se

 
livy

livy

13 mars 2010 18:33

jävlar vad bra skrivet! nu blev jag taggad

http://smaltliv.blogg.se

 
cro

cro

16 mars 2010 23:46

vilket fint inlägg! Kämpa på, go for it :) jag blev jättepepp av ditt inlägg, hoppas du håller i den här inställningen, du kan göra allt du vill! kram

http://vissadagar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matti - 14 april 2010 14:27

FÖRLÅT för att jag bloggar så otroligt lite. Har lite annat på hjärnan just nu, men det skall inte tas upp här. Jag läste nyss genom mitt C0NTR0L-inlägg. Saknar min motivation. Jag har gått upp så mycket i vikt att jag fått bristningar på låren. Döda...

Av Matti - 10 april 2010 19:17

Har gått genom sådan jävla skit med maten nu att minsta lilla förbättring är lycka.Idag:1 äpple ~50 kcal1 macka med ost (USCH!) och sallad ~350 kcal (Sådan man äter ute, lunch med föräldrarna.)Lite festis ~80 kcal1 glas fun light ~2 kcal2 riskakor ~6...

Av Matti - 10 april 2010 14:21


Hej tjejer. Vet ni vad? I'm fucking back och mer motiverad än någonsin förut. Har slutat hetsäta nu - så nu jävlar. Nu vågar jag gå ner igen. Smal är tusen gånger bättre än normal. Eller som jag är nu bara riktigt jävla fet. Man ser inte ens mina höf...

Av Matti - 23 mars 2010 07:30

Äta nyttigt. (Äta mycket.) Haha. Okej att jag trodde att jag skulle gå upp nåååågot kilo. Men som minst vägde jag 54 när jag skötte mig (På vårt sätt.) och nu när jag vägde mig imorse... 62 kg... OKEJ att jag kanske skulle gå upp till 58.. Det hade j...

Av Matti - 16 mars 2010 10:24

Jag ORKAR inte vara sjuk! Vill träna ändå. Men jag kommer inte bli frisk om jag tränar, det vet jag ju.. Suck.Intag idag:1 portion havregrynsgröt m. kanel och äpplemos ~150 kcal ...

Ovido - Quiz & Flashcards