Because I am CindeFREAKINGrella!

Alla inlägg under januari 2010

Av Matti - 31 januari 2010 22:06

Har varit borta hos min pojk: Panik över maten. Har blivit itvingad så sjukt mycket mat... Och fet mat. De äter lchf. Jag vill _INTE_ ha mycket fett. Och inte kolhydrater heller, men verkligen inget fett. Och jag får panik. Jag har ätit så otroligt mycket. Och när jag väl börjar kan jag inte sluta... Så imorse åt jag:
1 portion havregrynsgröt med äpplemos.
4 brödskivor med skinka.
3 glas juice. 
½ grapefrukt.
FATTA!  


Andra saker jag ätit i helgen:  
Chips. Sorbet. Choklad. (Hejdå förbud, pojkvän som tvingas.) Läsk. Smör. Grädde. Glass. Socker. SOCKER. SOCKER!!!!


Fuck this. Februari skall jag gå ner minst fem kg. Imorgon ska jag egentligen väga mig. Men så skall det icke bli. Väger jag mig nu lär jag panika och ångesthetsa så det får vänta ytterligare en vecka.



MORGONDAGENS PLAN:
In i min fula kropp: 
F: ½ portion havregrynsgröt ~65 kcal, 1 msk äpplemos ~9 kcal, 1 kopp te ~5 kcal.
L: ½ skivad morot ~20 kcal, ½ tomat ~20 kcal, 1 ägg ~75 kcal, 1 Coca-Cola Zero 33 cl ~1 kcal. 
M: 1 potatis ~50 kcal, 1 morot ~30 kcal, 2 dl buljong ~10 kcal.
Totalt: ~284 kcal. 


Ut:
Löpning i 30 min på morgonen, rätt intensivt ~350 kcal, promenad i 1h hem från skolan ~300 kcal.  
Totalt: ~650 kcal.


Dagstotal: 
284 kcal - 650 kcal = ~ -360 kcal. 
Låter skitbra i teorin. Men kommer det gå? Löpa i snö är tungt. (MEN HALT OCH NÄSTAN OMÖJLIGT!) 

Hur har det gått för er?  
Vad är era mål för i februari?  

Kommentera jättejättegärna. 


Puss.  

Av Matti - 28 januari 2010 13:39

Okej. Dags att sätta upp lite planer. Så det så.

Försök håll dig till:

- Max 500 kcal per dag. Inte mer. (Nu skiter jag i Abc, passar inte mig ännu. Kanske sedan!)
- Inte så mycket frukt, grönsaker instead. 
- Inget bröd - bara knäckebröd om jag måste.
- Ta bort äppelmoset från gröten.
- Ät inte efter sju på kvällen.
- BARA godis på fredagar. (Tillåtet: Light popcorn, mörk choklad, frukt.)  
- Minst 30 minuter löp/cykel/sim per dag + olika musklergrupper. Träningsschemat ska jag ändra en gång i veckan, och kommer att ligga i presentationsrutan.
- Bara väga sig en dag i veckan. (Söndagar.) 

Någon som har fler tips? 

Av Matti - 28 januari 2010 13:12

... so good! Orkar inte gå någonstans idag. Stannar hemma, tar det lugnt (värk i skallen, mensvärk, och sådant..) 


Frukost:
½ potion havregrynsgröt ~65 kcal
½ msk äpplemos ~5 kcal
Lunch: 
½ potion havregrynsgröt ~65 kcal
½ glas juice ~40 kcal, 1 kiwi ~45 kcal
jordgubbar ~8 kcal
1 skiva wasa frukost ~50 kcal
Totalt: ~278 kcal. 

Det känns faktiskt rätt bra... Och jag är inte sötsugen. Tog inte ens äppelmos på gröten till lunch! Duktigt, if you ask me! :) Det är rätt mycket mat. För en dag då jag bara kommer att cykla lite och eventuellt promenera och köra styrkan. Men vadfan... Börja lagom - sikta framåt. 
Detta blir bra.
Kvällsmaten blir nog soppa. 1 morot, 1 potatis, lite purjolök, buljong. Det blir nog nice.  

Av Matti - 27 januari 2010 19:12

Varför är jag så svag? Vet inte hur - men min pojkvän övertalade mig att äta middag. Så jag lagade spaghetti (!?) med köttbullar (!?) till middag istället för bären. Och innan detta hade jag ätit ½ potion havregröt ISTÄLLET för bären. Så. Superfail? 
Dock så åt jag bara fyra köttbullar och fem tuggor spaghetti, MEN sen så åt jag ½ dl hallon som jag hade kvar, 1 polarbröd med kaviar (jag avskyr det, varför åt jag det?) och fem (iof små) kakor. Och jag spydde. Suck. Ska inte börja med det igen!


Dagen blev tillslut såhär, (Kom ihåg - idag var max 400!)
F: ½ potion havregrynsgröt ~65 kcal, 1 msk äpplemos ~9 kcal.
L: En _FJÄRDEDELS_ grapefrukt  ~23 kcal.
M: ½ potion havregrynsgröt ~65 kcal, 1 msk äpplemos ~9 kcal, 4 köttbullar ~100 kcal, spaghettin ~70 kcal, ½ dl hallon ~20 kcal, 5 kakor ~? kcal, 1 polarbröd ~70 kcal, kvariar 40 kcal. 
Så: ~471 + kakorna... Förstår ni? Fan. 

Jag hetsar nog för att jag äter för lite på morgonen/förmiddagen. Så imorgon blir det till att lägga mer på frukost, och lunch. Var tror ni? 

Av Matti - 26 januari 2010 21:02

Imorgon är ingen hemma under middagen. 
Jag behöver inte äta någon lunch. 
Så, egentligen så kan jag bara äta frukost. Vilket hade varit rätt skönt.
Jag vill verkligen gå ner i vikt. Jag vill verkligen.
Jag klarar detta.

Det blir skitbra när jag är smal.
Imorgon ska jag köpa koffeintabletter.

Imorgon är det 400 kcal som gäller, men ska försöka äta under det eftersom att ingen är hemma.
F: ½ potion havregrynsgröt ~65 kcal, 1 msk äppelmos ~9kcal.
L: ½ grapefrukt ~45kcal.
M: ½ dl hallon, ½ dl blåbär ~60 kcal (Typ, eller hur?).
Totalt: ~179 kcal.  

Av Matti - 26 januari 2010 18:51

Kan inte fatta att jag laddar upp denna. Detta är jag nu. (Med mensmage i och för sig, idag vid tretiden. Förstår ni att jag skäms? Ser inte ut som en tjej i min ålders kropp. Ser ut som en gamling. 


Det blev 90 minuter på cykeln. Det är 450 kcal bort. 
Middagen lär gå på ungefär 200 kcal också. Onice. 

Nu kan ni skratta.

Av Matti - 26 januari 2010 16:02

Tänkte ta foton nu när jag är så stor och äcklig. 
Ni kan få se de om ni vill. (Ni kommer spy så laddar inte upp de om ingen ber om det.) Så att ni förstår varför jag inte står ut. 


Jag började gråta när jag tog de. Jag är tjock. Verkligen genuint _tjock_.
Nu ska jag cykla bort 450 kcal och sedan köra mage och armar och bröst.
Jag hatar mina äckliga fettbröst. Passar in på min fula tjocka kropp.
Den är hemsk.
Förstår inte hur min pojkvän kan se mig utan kläder utan att bli lika äcklad som jag blir. Nu - spinning.

 

Av Matti - 26 januari 2010 08:01

Sov gott inatt, 9 h sömn. Det var sköööönt. Jag drömde att jag var smal. Det var fint. Blev lite extra motiverad.

Idag tänkte jag också gå upp innan frukost men huvudvärk. Som tusan. (Mens = Migrän = Jag spyr, svimmar och mår dåligt pga det.)
- Min vän sa att hon glömde min lunch (= jag har ingen och slipper då äta.)
- Min far kom in till mig och sa att jag kan bestämma och laga middagen åt oss idag. (Lax, tack!) 
- Och jag skall gå hem från skolan (=från ena sidan stan till den andra, typ 1½h i kylan.) 
- Och jag har idrott i två timmar i skolan.
- Och jag skall hem och köra spinningen i 1h, och sedan lite annat. 
Idag ska bli en bra dag. Inte som igår.

PLUS att jag imorse när jag åt min halva potion (som jag bara åt en tredje del av) så bestämde jag mig för att väga mig varje söndagkväll, och verkligen inte i mellan! 
Om jag väger mig och skulle ha råkat gå upp ett kg så tappar jag motivationen.
Och om jag väger mig och skulle ha lyckats gå ner ett kg så släpper jag på kontrollen.
Dags att ta sig i kragen.

Och förresten... Fredag, lördag och söndag. Lär bli jobbiga... Kan inte träna, och måste äta mat som någon annan har lagat. Skall till mitt hjärtas låga... Som alltid tvingar i mig mat. Och vet hur jag tänker. Jag kommer inte klara det.
HJÄLP!  

Ovido - Quiz & Flashcards