Because I am CindeFREAKINGrella!

Alla inlägg under februari 2010

Av Matti - 28 februari 2010 16:20

Failfailfail. ALLT HAR FAILAT.

Godis varenda dag. Efterrätt - han lagar. Och blir arg och pratar inte med mig på timmar om jag inte äter. Grädde. Glass. Jag spyr fan nästan av att tänka på det. 
Vågar inte väga mig - och skall därför inte göra det heller. Gissar på att jag gått upp ungefär tre kg. Men de ska bort snabbt som fan. Imorgon blir det promenad på morgonen och max 400 kcal in. 
Fan allt har varit så jävla fail. Men det ska bli bättre.


OMSTART. 

Av Matti - 26 februari 2010 07:06

Frukost: 
½ portion havregrynsgröt ~65 kcal
Äpplemos ~10 kcal
Crispnlight med kanel (tips!) ~20 kcal
Lunch:
1 morot ~40 kcal
Middag:
Inget förhoppningsvis.
Totalt: 135 kcal. 

Av Matti - 25 februari 2010 21:44

Alla kommentarer gör mig så glad. Verkligen. De peppar så mycket. Idag har jag tokfailat.

1 portion havregrynsgröt m hallonsylt ~140 kcal
1 smakis ~60 kcal (?)
1 köpefralla med smör, ost, gurka ~100 kcal
2 wienerbröd ~610 kcal
100g nötter ~600 kcal
½ påse popcorn ~250 kcal
10 godisar ~200 kcal
Pojkvännens oljedränkta mat ~200 kcal
Totalt: ungefär 2000 kcal ... Hahaha fyfan vad patetiskt.  

Nu är det dags att skärpa till sig big FUCKING time. Ingen vägning heller förens jag kommer i xs i byxor igen. Tack och hej - nu ska jag gå på superduperlågt kcalintag igen.

Nellie påpekade att frön tas upp som tusan i våra fastande magar vilket hon vid närmare eftertanke säkert har helt otroligt rätt i så knäckebrödet är säkert inte att rekommendera.

Stay strong tjejer. Längtar till det att jag kan uppdatera mer och läsa era bloggar. 

Av Matti - 24 februari 2010 16:03

Hej igen tjejor. Uppdaterar med dagens:

1 portion havregrynsgröt ~130 kcal
Lågkcal hallonsylt ~10 kcal
Sallad, tomat, gurka ~30 kcal
Lite ris ~100 kcal
1 bit bröd ~50 kcal
Grytan från igår ~200 kcal (Jag överdriver men fuck it.)
Hallon ~50 kcal - ska äta
Soyamjölk ~30 kcal - ska äta
Sötningsmedel ~5 kcal - ska äta 
1 portion havregrynsgröt ~130 kcal - ska äta
Lågkcal hallonsylt ~10 kcal - ska äta
Totalt: 745 kcal. 

PANIKDAG! Mår så dåligt att jag skulle kunna dö.. Brödet och riset var tom OTILLÅTEN mat! 

Av Matti - 24 februari 2010 06:55

Hej tjejor. Hinner inte svara på några kommentarer men men. 
Igår blev det _två_ portioner middag. Allt failar. Jag åt även hallon på kvällen.
:( Blir alldeles ledsen i hjärtat. Jag vill vara smal...

Just nu vräker jag i mig havregrynsgröt med lågkcal hallonsylt. ~140 kcal .
Lunchen blir mat från igår ~200 kcal
Middag?  

Av Matti - 23 februari 2010 12:20

Nu har jag tryckt i mig äcklig jävla lunch också. Fettäckelbajs. Mår så dåligt av att äta att det inte finns...

Här har ni ett fint länktips på att baka ett knäckebröd som innehåller 0 kcal.
http://bambi.blogg.se/2009/may/knackebrod-pa-fron.html#comment 

Av Matti - 23 februari 2010 08:37

Morgon började sådär. Upp 05.00 Jag orkar inte gå till skolan dock så jag klädde på mig, sminkade mig, fixade håret, städade lite och så. Sen var det frukosttime.

Jag hällde upp ½ dl havregryn, 1 dl vatten. Nöjd.
MEN! Sen tänkte jag på att jag måste försöka få i mig mer kcal.
Hällde i lika mycket till. Ställde i micron. Panik - tar ut, häller ut allt och gör om:
½ dl havegryn, 1 dl vatten. Nöjd.


Det känns så jävla bra att inte vilja äta alls. Det känns _SÅ_ jävla fräscht. 

Dagens morgonvikt och gårdagens morgonvikt var 54.5 kg. Tvivlar på att det stämmer..

Vågen är säkert trasig eller något. Slår vad om att jag väger 60 kg. Känns så. 

Min pojke kommer upp och bor här nu. Känns jättefint, för jag vill aldrig äta när jag är med honom. Men det känns dumt ändå - för jag kan inte blogga när han är här. Tyvärr... 




Aja. Det blir inget dagens ut. Eventuellt 40 minuter promenad, men det är allt.
DAGENS IN:

½ portion havregrynsgröt ~65 kcal
1 msk lågkcaläpplemos ~9 kcal
Kanel
Vatten
½ morot ~15 kcal
1 glas vatten
1 glas fun light ~2 kcal
2 äggvitor ~30 kcal 
50g katareller 13 kcal
Gurka ~5 kcal
Crisp'n'light ~20 kcal
1 glas fun light ~2 kcal
½ morot
1 glas vatten 
Böngryta ~140 kcal 
Skepparhalva ~63 kcal
Gurka ~10 kcal

Tomat ~10 kcal
Sallad ~20 kcal
1 glas Fun Light ~2 kcal
1 kopp te
=  406 kcal

Av Matti - 22 februari 2010 13:20

IN: 443 kcal.
UT: 220 kcal.
(Hopprep + pilates.)


FRUKOST:
Eh... Jag sov.
MELLANMÅL 1: 
Ja, sovsovsov.
LUNCH:
1 portion havregrynsgröt ~130 kcal, SYLT (äpplemos var slut..) ~30 kcal
MELLANMÅL 2: 
½ morot ~15 kcal
MIDDAG: 
1 glas Fun Light ~2 kcal
Sallad ~2 kcal (en skiva..) 

Gurka ~2 kcal (en skiva..)
Tomat ~2 kcal (en skiva..)

 

1 veggieburgare ~120 kcal
1 skepparhalva ~125 kcal
Lite dressing ~15 kcal

Lite ketchup ~15 kcal 

MELLANMÅL 3: 
1 kopp te
TOTALT: 
443 kcal


Ohwell... Jag kan ju inte direkt träna som jag hade velat så det känns väl rätt okej ändå faktiskt. Jag har lite panik för imorgon kommer min pojkvän och bor hos mig. Hur fan ska jag lyckas sneaka omkring, träna som en galning? MORR! 

Ovido - Quiz & Flashcards