Because I am CindeFREAKINGrella!

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Oupsie!

Av Matti - 21 februari 2010 13:30

Blev ombedd att ladda upp en förebild och en efterbild på mig och mitt äckelfett! 
Självklart skall jag göra det. Fast jag väljer att kalla det före och nu. Efter... Då ser det helt annorlunda ut kan jag försäkra er om. :)  Skall ta lite bilder snart.


Det blev förresten pilates igårnatt. Haha. Vid tre-tiden. Det var så skönt. Älskar det. 


Från och med idag blir jag fullfjädrad vegetarian igen.
Det är synd om djuren. De blir otroligt dåligt behandlade. Folk reagerade jättestarkt på hela gris-katastrofen som var i julas - men wake up call - många djur har det så.
Det är _INTE_ värt att äta kött. Kroppen, _MILJÖN_ och djuren mår bättre om vi låter bli. Men. Om de anledningarna inte räcker för oss, så har vi ju alltid dessa:

1. När vännerna vill gå på McDonalds eller liknande så kan du ju inte äta - du är ju veggie och McDonalds veggieburgare är fan oätbara.
2. När jag var vegetarian förut åt jag inte löpe. Löpe utvinns ur magar på döda kalvar - vilken vegetarian äter något som ett djur dödats för att tillverka? Ingen, enligt mig. Men vänta! Detta innebär ju att pizzorna du köper kommer att behöva göras UTAN kaloribomben ost. Och din skinka ersätts med t.ex champinjoner. Nyttigare. Kcalsnålare. 
3. När vännerna köper massa godis, eller bjuder så tar du inte emot. Godis innehåller gelatin och varifrån kommer gelatin? Jo - djur.
4. När du blir bortbjuden på middag så är det oftast så att du måste ta med dig din egen mat för att underlätta för värden. Aldrig mer stressen över att inte veta vad man blir bjuden på. Perfekt!
5. En vegetarians kost består av mycket baljväxter och bönor, soyaprodukter och quorn. Dessa är inte jättehöga i kcal och är lätta att laga.
Osv, osv, osv... 

   

 
 
skinnylove

skinnylove

21 februari 2010 14:19

förstår varför folk är vegetarianer, men jag är sån att på sommaren finns det inget godare än en grillad köttbit, MUMS! Är nog enda anledningen till att jag äter rött kött, sedan gillar jag bättre kyckling och lax mera än kött :)

http://www.skinnylove.webblogg.se

 
R & S

R & S

21 februari 2010 14:54

SV: Ja, men jag äter aldrig godis typ, har inget sånt sug för det =)

det fungerar, ja. innan jag åker till skolan tar jag en så jag inte blir så hungrig innan lunchen, sen eftersom jag inte äter lunch i skolan tar jag en till sån kapsel och sen blir jag inte lika hungrig resten av skoldagen! Självklart känner man sig inte direkt mätt, men magen kurrar verkligen inte mer än förut. Nu gör den knappt det i skolan:) Du borde testa!

Jo, speciellt på kvällen :(
Ska försöka motstå i framtiden, nu när skolan börjar igen så lär det inte bli så jobbigt på kvällarna då jag mest känner suget xD

http://29sept09.bloggplatsen.se

 
c

c

22 februari 2010 09:45

jag funderar också på att bli vegitarian. undrar bara hur jag ska övertyga mamma om att jag får.. helt vegan =)

http://www.autumnpromises.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matti - 14 april 2010 14:27

FÖRLÅT för att jag bloggar så otroligt lite. Har lite annat på hjärnan just nu, men det skall inte tas upp här. Jag läste nyss genom mitt C0NTR0L-inlägg. Saknar min motivation. Jag har gått upp så mycket i vikt att jag fått bristningar på låren. Döda...

Av Matti - 10 april 2010 19:17

Har gått genom sådan jävla skit med maten nu att minsta lilla förbättring är lycka.Idag:1 äpple ~50 kcal1 macka med ost (USCH!) och sallad ~350 kcal (Sådan man äter ute, lunch med föräldrarna.)Lite festis ~80 kcal1 glas fun light ~2 kcal2 riskakor ~6...

Av Matti - 10 april 2010 14:21


Hej tjejer. Vet ni vad? I'm fucking back och mer motiverad än någonsin förut. Har slutat hetsäta nu - så nu jävlar. Nu vågar jag gå ner igen. Smal är tusen gånger bättre än normal. Eller som jag är nu bara riktigt jävla fet. Man ser inte ens mina höf...

Av Matti - 23 mars 2010 07:30

Äta nyttigt. (Äta mycket.) Haha. Okej att jag trodde att jag skulle gå upp nåååågot kilo. Men som minst vägde jag 54 när jag skötte mig (På vårt sätt.) och nu när jag vägde mig imorse... 62 kg... OKEJ att jag kanske skulle gå upp till 58.. Det hade j...

Av Matti - 16 mars 2010 10:24

Jag ORKAR inte vara sjuk! Vill träna ändå. Men jag kommer inte bli frisk om jag tränar, det vet jag ju.. Suck.Intag idag:1 portion havregrynsgröt m. kanel och äpplemos ~150 kcal ...

Ovido - Quiz & Flashcards